3 manieren om makkelijk af te vallen

Steeds meer mensen in Nederland hebben overgewicht, dit betekent dat ze te zwaar zijn voor hun lengte. Of je overgewicht hebt kun je berekenen met de BMI formule, of je kunt dit op een website gratis laten berekenen. Klik daarvoor hier. Overgewicht is erg ongezond, je loopt namelijk een groter risico op verschillende ziektes en daarnaast maakt het je leven soms ook lastiger. Zo kun je de volgende dingen ervaren:

  • Je kunt jezelf moeilijker bewegen
  • Zweet meer
  • Je bent sneller moe
  • Hebt vaak meer last van je gewichten
  • Kunt je moeilijker bewegen
  • Kleding vinden is lastiger
  • Je kunt psychische klachten krijgen, maar ook veel lichamelijke ongemakken

Eet minder suiker en let op welke producten je eet

Als je een te hoog BMI hebt en dus last hebt van overgewicht komt dit vaak door te veel eten en te weinig beweging. Door ongezond te eten krijg je al snel te veel calorieën binnen en zul je sneller aankomen. Zeker suikers zorgen voor een grote gewichtstoename en vergroten de kans op ziektes zoals diabetes en kanker. Suiker vindt je tegenwoordig in steeds meer producten. Vooral frisdrank en fruitsappen in pak zijn boosdoeners. Voordat je het merkt heb je al honderden extra calorieën binnen zonder een maaltijd mee te rekenen. Let dus op je suikerinname als je overgewicht hebt en wilt afvallen. Ook wanneer je niet wilt afvallen is het verstandig om te letten op je suikerinname. Te veel suiker is namelijk niet gezond, ook niet als je geen overgewicht hebt.

Het koolhydraatarm dieet

Als je wilt afvallen zijn er verschillende diëten die je kunt volgen. Een van die diëten is het koolhydraatarm dieet, dit is een dieet waarbij je minder koolhydraten eet. Vooral de snelle koolhydraten vermijd je, dit zijn suikers, witte rijst, pasta, aardappelen, witbrood, frisdrank en junkfood. Deze producten geven nauwlijks voedingsstoffen, maar leveren wel veel calorieën. Hierdoor krijg je al snel te veel calorieën binnen en kom je langzaam aan. Ben je benieuwd wat je met het koolhydraatarm dieet wel mag eten? Kijk dan eens op koolhydraatarmdieet.nl/koolhydraatarme-recepten daar vind je allerlei lekkere inspiratie voor gezonde recepten die minder koolhydraten bevatten. Ook kun je er andere interessante artikelen lezen over gezonde voeding, gezondere keuzes maken en andere interessante tips over afvallen en overgewicht.

Meer beweging en meer sporten

Naast dat voeding een belangrijke rol speelt bij overgewicht, is te weinig beweging ook een grote factor. Je hoeft niet gelijk vier dagen in de sportschool te staan, maar begin eens met wat vaker wandelen of de fiets nemen in plaats van met de auto te gaan. Neem vaker de trap in plaats van een lift gebruik te maken. Dit zijn allemaal kleine veranderingen, maar als je dit regelmatig doet is dit erg goed voor je lijf. Begin met kleine aanpassingen maken in je dagelijks leven voordat je meteen een abonnement bij de sportschool afsluit en je toch niet zeker weet of je wel gaat. Kleine veranderingen zijn de basis van grotere veranderingen. Pak het staps gewijs op, zeker als je veel overgewicht hebt is het niet goed om meteen veel te gaan sporten. Dit is namelijk erg zwaar voor je lichaam en gewrichten. Pak het dus langzaam op en ga er voor, stap voor stap!

Write a Reply or Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *