Cholesterolverlagend dieet en tips volgen voor het verlagen van je LDL!

Verlaag je cholesterol met een cholesterolverlagend dieet

Heb jij een te hoog cholesterol? Dan kun je hier wat aan doen. Het belangrijkste is wat je eet. Hierin moeten de nodige aanpassingen worden verricht. Dit kan je het beste doen met het uitgebalanceerde voedingspatroon van het cholesterolverlagend dieet. Door dit strikt op te volgen gaat jouw cholesterol omlaag. En je gezonde HDL cholesterol juist omhoog in je bloed. Maar er is nog meer wat van invloed is op jouw cholesterolgehalte. We geven jouw tips om ook deze dingen aan te passen voor het optimaal in balans brengen van jouw cholesterol.

Wat is een cholesterolverlagend dieet?

Met dit dieet ga je voedingsstoffen die ervoor zorgen dat jouw LDL cholesterol stijgt vermijden. Of in ieder geval een heel stuk minder eten. Daarentegen ga je gezondere dingen eten die juist je gezondheid en HDL cholesterol in de lift omhoog laten schieten. En dit ga je dan ook snel merken. Het verschil tussen HDL en LDL vind je hier!

Voeding regelt voor een groot deel je cholesterol

Het zijn met name verzadigde vetten, maar ook andere toegevoegde stoffen in je voeding die je moet weren. Gezonde vetten en olieen zijn daarentegen juist heel gezond voor je. Vetten verzorgen een aantal belangrijke functies in jouw lichaam. Ze horen dan ook wel in je voedingspatroon, echter zoveel mogelijk uit onverzadigde (enkelvoudig of meervoudig) bronnen.

Pas je levensstijl aan…

Verder kun je ook nog een aantal zaken in je huidige levensstijl aanpassen. Het kan zijn dat onderstaand op jouw van toepassing is of niet. Indien dit wel het geval is, raden we je ten zeerste aan hier de nodige zaken in aan te passen en onze tips op te volgen.

Drink minder en anders

Ben je iemand die wel van een borreltje houdt? Dan moet je hier toch eens even goed naar kijken. Hoe vaak je dit doet heeft namelijk invloed op je cholesterol. Het beste kun je jouw alcoholconsumptie beperken tot 1 glas per dag. Het liefst uit een lekker wit of rood wijntje. De rode variant is zelfs nog iets gezonder door bepaalde stoffen in de rode druif. Doe je dit, dan is dit zeker een zeer goede aanvulling tijdens het volgen van een cholesterolverlagend dieet!

Stop met roken voor een beter cholesterol

Roken is niet alleen erg ongezond voor op een hoop andere gebieden, ook verhoogt het jouw cholesterol. Hiermee stoppen is het beste. Probeer er iets anders voor in de plaats te nemen of te doen. Krijg je trek in een peuk, ga dan iets doen of neem bv. een gezonde snack.

Welk effect heeft sporten op jouw cholesterol

Sporten helpt je zeker nog gezonder te worden en heeft daarom ook een enorm positief effect op je cholesterolgehalte. Dit heeft te maken met het feit dat je kans op overgewicht niet groot is. Heb je overgewicht en ben je aan het sporten dan zal je uiteindelijk ook op een goed gewicht belanden. Ook weer een goede manier om iets aan jouw te hoge cholesterol te doen.

Begin vandaag nog met een cholesterolverlagend dieet

Je kan het beste gelijk beginnen met gezonder eten en de tips die je helpen jouw cholesterol te verlagen. Zo ben je sneller waar je wilt zijn en ga je die doelen ook in een rap tempo bereiken.